Raport #1 - Przygotowania do startu Xbox One i PlayStation 4

Mamy połowę września... trzeba więc zacząć się poważnie zastanawiać nad listopadem i premierą nowych konsol. Jak wiadomo... konsole to zdecydowanie największy wydatek, ale na tym się przecież nie kończy. Po kupnie Playstation 3 musiałem od razu jechać do sklepu by kupić kabel HDMI, bo Sony nie dostarczyło ani HDMI, ani componentu. Po premierze Xbox 360 musiałem zaopatrzyć się w play & charge kit. Do tego oczywiście dochodzą gry i inne usługi. Dlatego dobrze jest się wcześniej przygotować na dodatkowe obciążenia portfela i zaplanować co jest potrzebne od zaraz, a co może poczekać. Wielkim problemem po części jest start konsol w tym samym czasie. W poprzedniej generacji problem był rozwiązany obsuwą jaką zaliczyło Sony z PS3, a także koszmarną ceną konsoli (która skutecznie odrzuciła mnie od kupna). W tym roku postanowiłem kupić obie konsole, co jest oczywiście szaleństwem... po pierwsze nie ma szans bym był w stanie poświęcić obu tyle samo czasu co poświęciłem jednej w poprzedniej generacji, po drugie elektronika tanieje dosyć szybko i wystarczy zaopatrzyć się w jedną konsolę i trochę cierpliwości, a drugą za rok czy dwa kupi się już po obniżce ceny. Ale jak się jest kolekcjonerem, to lekko nie ma...


Playstation 4 startuje w USA 15 listopada. Preorder złożyłem na Amazonie zaraz po zapowiedzi konsoli. Nie chciało mi się podnieść tyłka z kanapy i jechać do Gamestopu. Niby w porządku, ale za lenistwo już płacę prawie $8 więcej gdyż Amazon nie wysyła konsoli za darmo. Całość zamyka się w cenie $443 ($400 konsola, plus wysyłka plus podatek) i Amazon praktycznie gwarantuje dostawę przed 20.00 wieczorem 15-ego listopada. W skład Launch Edition wchodzi sama konsola, jeden pad DS4, słuchawki, kabel zasilający, kabel HDMI i przewód USB. Jako, że zazwyczaj gram na konsoli samemu to nie mam potrzeby kupowania drugiego kontrolera i póki co nie jestem klientem na kamerę PlayStation Eye. Z tego co się orientuję nie ma również potrzeby kupowania play & charge kit bo pada będzie się ładowało na tej samej zasadzie co na PlayStation 3. Zostają więc gry...  jako całkiem spory fan uniwersum Killzone muszę oczywiście wejść w posiadanie tej gry... i by było chyba na tyle. Ówcześnie zaopatrzyłem się w abonament PlayStation Plus, więc powinienem mieć dostęp do Drive Club. Nie widzę na PlayStation 4 nic innego na horyzoncie w launch window, więc z kwotą ok. $500 powinienem zmieścić się w wydatkach. Oczywiście dopuszczam możliwość dokupienia jakiegoś contentu online w związku z niecierpliwym oczekiwaniem na premierę kloca.... niby tylko tydzień różnicy ale duża różnica w wydatkach no i duża różnica jeżeli chodzi o oczekiwania.

Przede wszystkim na Xbox One mam premierę złożoną w Gamestop, który odpowiednio zinkasował już $100 na poczet preordera... tak więc na premierę na samą konsolę będę potrzebował w sumie tyle samo pieniędzy co na PS4. W skład Day One Edition wchodzi to samo co w skład innych bundle, ale z nalepką Day One... czyli sensor Kinect, headset, kabel HDMI, kabel zasilający z zasilaczem. Do tego trzeba pewnie będzie zakupić play & charge kit za dodatkowe $25. W przyszłości zapewne rozważę kupno nowych padów, ale póki co jeden pad będzie musiał wystarczyć. Mówimy więc już o kolejnym wydatku w granicy $500 ($100 już w Gamestop zostawiłem)... a jeszcze nie wspomniałem o grach. Tak więc na start na pewno trzeba zgarnąć... Battlefield 4, Forza Motorsport 5, Watch_Dogs, Assassins Creed 4: Black Flag. Na start odpuszczę chyba RYSE i Dead Rising 3, ale nie wykluczam dodatowych zakupów online.

Cały czas śledzę informacje odnośnie Dead Rising 3 i RYSE... a sportowe gry nie za bardzo będą mnie interesować na start. Wiadomym jest, że generacja i tak będzie się w miarę wolno rozkręcać, a wydawcy zaczną masowo wypuszczać reedycje gier z PlayStation 3 i Xbox 360... jak chociażby Diablo 3 czy Minecraft. Pytaniem będzie jak bardzo te edycje będą się różniły i czy na horyzoncie nie pojawią się inne gry. 2014 rok dalej mieni się bardziej pod dużym znakiem zapytania, ale jakby The Division i Destiny rzeczywiście się ukazały to moje oczekiwania zostaną i tak spełnione.


Póki co premiera GTA V za parę dni...

Komentarze

Anonimowy pisze…
"Tak więc na start na pewno trzeba zgarnąć... Battlefield 4, Forza Motorsport 5, Watch_Dogs, Assassins Creed 4: Black Flag. Na start odpuszczę chyba RYSE i Dead Rising 3, ale nie wykluczam dodatowych zakupów online. "

Ty jesteś jakiś nieogarnięty, przecież Watch Dogs i BF4 ładniej mają wyglądać i lepiej działać na PS4.